Voorbereiding voor een bruiloft in Griekenland ( deel 2)
Dit is het tweede blog dat gaat over voorbereiding voor een huwelijk in Griekenland.
Inmiddels hebben jullie een keuze gemaakt op welke Griekse bestemming jullie willen trouwen en op welke dag de bruiloft gaat plaatsvinden.
Tevens hebben jullie een accommodatie en een trouwlocatie gevonden die aansluit bij jullie wensen.
We hebben elkaar een paar keer gesproken en inmiddels voelt ons contact vertrouwd. Ik leer jullie nu een beetje beter kennen, hetgeen helpt bij onze verdere samenwerking.
Om de bruiloft op de gewenste trouwlocatie te realiseren, hebben we een team van leveranciers nodig. Zij leveren op hun beurt een dienst of product, die ertoe bijdraagt, jullie dag helemaal compleet maken.
Een fotograaf of videograaf bijvoorbeeld speelt hierbij een belangrijke rol. Hij of zij gaat jullie trouwdag vastleggen en daarbij gebruik maken van de vele mogelijkheden, die Griekenland als trouwlocatie biedt. Het fraaie licht, de mooie landschappen en typisch Griekse plaatjes.
Behalve een mooie herinnering in de vorm van foto’s of een video, hebben we nog meer ‘ ingrediënten’ nodig voor een geslaagde trouwdag. Denk hierbij aan een kapster, een make up artist, een vervoersmiddel, een bruidstaart, een bruidsboeket, decoratie van de locatie(s), muzikale begeleiding, een ceremoniespreker, iets om mee te proosten, ( Yamas!) een heerlijk diner met bijbehorende drankjes, een DJ voor een goed feestje, bedankjes, vuurwerk enz.
Om een goed beeld te krijgen bij de sfeer en elementen die jullie zoeken, kan er gebruik gemaakt worden van een moodboard. Pinterest is daar een geschikt middel voor, maar “Old school” plaatjes knippen en plakken kan ook heel leuk zijn! Aan de hand van het moodboard gaan we wat dieper in op aspecten als aankleding van de locatie(s), een mooi bruidsboeket, kleurenschema’s, voorbeelden van bruidstaarten of ‘sweet tables’ , drankjes om mee te proosten, bedankjes, enz.
Aan de hand van het moodboard en onze gesprekken, vraag ik dan weer offertes op bij desbetreffende leveranciers.
Zodra de offertes goedgekeurd zijn en we weten wat de leveranciers voor jullie kunnen betekenen en tegen welke prijs, dan zijn de voorbereidingen voor een groot deel klaar.
De trouwdag krijgt op die manier steeds meer vorm en het wordt duidelijk met wie welke taken heeft.
Mochten er documenten verzameld moeten worden voor een burgerlijk huwelijk, dan doen we dit zo’n 4 maanden voor de trouwdag. Behalve het verzamelen van de benodigde documenten, regel ik dit verder helemaal voor jullie.
We kijken dan ook nog samen naar de dagindeling, een soort globale tijdslijn waarin iedereen zich kan vinden.
Dan wordt het tijd dat jullie naar Griekenland afreizen, bij voorkeur een paar dagen voor de bruiloft. Ik ontmoet jullie dan en begeleid jullie tijdens de laatste voorbereidingen op locatie. Denk hierbij aan een proefkapsel of proef make up, het menu doornemen, de wijn proeven, kennis maken met de fotograaf, langs de bloemist/decoratrice, de planning nog eens doornemen, met andere woorden: “ de puntje op de i zetten.”
Dit allemaal op een relaxte manier want jullie trouwen tenslotte in Griekenland. Tijdens dit hele proces zal ik jullie zo veel mogelijk ontzorgen, terwijl ik toch aandacht blijf houden voor hetgeen jullie bezighoudt en voor eventueel bijgestelde wensen of ideeën.
“Een Griekse bruiloft” in een ontspannen en relaxte sfeer met alle fijne elementen van dit land en een team dat zich volledig voor jullie inzet! Wat kun je je als bruidspaar nog meer wensen…..